Strategija 2020

Razvoj IKT infrastrukture u ustanovama obrazovanja, nauke i kulture

Razvoj IKT infrastrukture u ustanovama obrazovanja, nauke i kulture

Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija pokrenuli su projekat pod nazivom „Razvoj IKT infrastrukture u ustanovama obrazovanja, nauke i kulture“, kojim je predviđeno da sve osnovne i srednje škole budu povezane na Akademsku mrežu Republike Srbije-AMRES, a time i na internet.

Ukoliko neke od škola imaju dodatnih pitanja vezano za projekat povezivanja na AMRES, mogu se obratiti saradnicima u AMRES-u slanjem poruke na mejl: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.

PREUZMITE PISMO UPUĆENO DIREKTORIMA ŠKOLA

Let’s code toghether 2016 - Blace

22

Evropska nedelja programiranja („Europe Code Week“) počela je da se obeležava 2013. godine na inicijativu mladih savetnika Evropske digitalne agende, sa idejom da se programiranje učini vidljivijim, dostupnijim, da se pokaže mladima i starijima kako ideje oživljavaju upotrebom kodova, da se demistifikuju ove veštine i okupe motivisani ljudi da uče zajedno.

U okviru obeležavanja Evropske nedelje programiranja - EU Code Week , učenici II/4 imali su priliku da se bliže upoznaju sa ovom tematikom , pod nazivom “Let’s code toghether”. Ideja je bila da se realizuje korelacija dva predmeta i dve starosne grupe učenika, u realizaciji jedne veoma zanimljive priče.

Suština događaja  je bila da učenici osmog razreda zajedno sa nastavnicom Nevenom Pešić (realizator 1), predstave  osnove  programiranja  učenicima drugog razreda kroz jednostavne programe i na taj način su bili njihovi mentori(i vođe timova) u okviru jednosatnog druženja.  Osnovni zadatak  je bio da učenici drugog razreda na jednostavan i zabavan način zapamte osnovne reči iz engleskog jezika (čiji je nastavnik Katarina Mihajlović – realizator 2), a uspešno su ga realizovali vođe timova – učenici osmog razreda, koji su i članovi informatičke i filmske sekcije.

Министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић посетио је данас Електротехничку школу „Никола Тесла“ и Економску школу у Нишу и упознао се са условима рада и оствареним резултатима ове две образовно-васпитне установе.

Небојша Соколовић, директор Електротехничке школе „Никола Тесла“ представио је, на састанку којем су присуствовали и представници ИТ компанија са којима школа има сарадњу, нови образовни профил Електротехничар информационих технологија.

Соколовић је истакао да је нови образовни профил настао као последица потребе тржишта рада.

Министар Шарчевић упознао је присутне са плановима Министарства на развоју образовања у области информационих технологија. „Осим увођења информатике као обавезног предмета у основну школу, план уписа у средње школе више ће бити орјентисан на ИТ сектор, док ће се повећати и уписне квоте на факултетима у овој области“, рекао је министар.

У Економској школи министар Шарчевић обишао је Регионални центар југоисточне Србије за омладинско предузетништво где су представљени производи и резултати пројекта „Ученичке компаније – лидери предузетништва“.

Драган Алексић, директор Економске школе, истакао је да је то школа у којој је настава активно оријентисана и где ученици стичу конкретна и применљива знања.

Укида се један час физичког, од септембра информатика обавезна

октобар 21 13:57 2016

Од идуће школске године ученици основних школа свакодневно ће се бавити спортом и то не само кроз часове физичког већ и увођењем спортских активности.

SARCEVIC-10-2508-2016То најављује министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић, који је за “Данас” изјавио да два часа физичког васпитања остају обавезна у недељном распореду, а изабрани спорт, познат и као трећи час физичког васпитања, биће укинут.

Уместо тога, уводе се спортске активности три пута недељно од по пола сата (укупно час и по недељно) и то у данима када нема обавезног предмета физичко васпитање.

“То неће бити у форми класичног часа, јер покушавамо да уведемо нешто што неће бити додатно оптерећење за ученике. Спортске активности се могу изводити у међусмени, на великим одморима, ако је лепо време могу се организовати турнири… У сарадњи са Друштвом педагога физичке културе разрадићемо целу идеју, а очекујемо и предлоге школа. Ми ћемо школама понудити неколико модела, али ће оне имати слободу да саме осмисле како ће то спровести у пракси. Ако буде новца покушаћемо већ од наредне школске године да вратимо целодневне спортске дане и да другачије планирамо школски календар”, каже Шарчевић, напомињући да су бројни спортски савези исказали жељу да се укључе и помогну, као и да ће Министарство просвете сарађивати са министарствима здравља и омладине и спорта.

Министар каже да су спорт, информатика и дуално образовање кључне теме о којима се недавно разговарало на конференцији министара образовања у Кини и да Србија хвата корак са развијеним светом.

“Изабрани спорт тренутно има статус обавезног изборног предмета и он се посебно оцењује, што је нелогично. Показало се да тај предмет није оправдао очекивања и да избор постоји само формално. Нашли смо боље решење да тај један час оставимо информатици, која ће од септембра бити обавезна, а да други час информатике буде кроз наставу техничког”, објашњава Шарчевић.

Он каже да ће већ од идућег полугодишта ђаци од првог до четвртог разреда основне школе почети са свакодневним физичким вежбањем и подсећа да се сличан пилот пројекат већ спроводи у једном броју основних школа.

Министар наглашава да ће све школе бити обавезне да организују спортске активности за своје ученике, а од родитеља очекује да као контролори буду партнери Министарству просвете у том послу.

Шарчевић истиче да ће бити припремљено и упутство директорима школа о издавању сала за физичко, како се убудуће не би дешавало да родитељима кажу да немају термина за спортске активности ученика, а сале издају трећим лицима и тако стичу ванредне приходе. Сале ће, ипак, моћи да се издају, али тек после девет сати увече – истиче министар.