Društvene mreže

ЗАШТО САМ ПРИЈАТЕЉ СА ЂАЦИМА НА ФЕЈСБУКУ?

IMG_5767.JPG

Почећу одмах, из центра:

Имам профил на ФБ. Под пуним именом и презименом. Све у животу што радим, говорим и пишем, радим као ЈА, та иста особа, с тим именом и презименом.

Кад сам се запослила у просвети, знала сам да сам у јавном послу. Свако ко ме види и препозна на улици, дозволио је себи да негде прокоментарише моју гардеробу, друштво у ком сам, висину штикле на ципели, шминку или недостатак исте.

Дете сам два просветна радника. Знала сам да је цео комшилук причао о томе како „само вуку са те викендице нешто“, а исто тако сам знала да касирка из продавнице у којој је мој отац куповао минералну воду редовно даје извештај о томе како смо сироти, па имамо само за киселу воду.:)

Ми смо били породица која се не обазире на такве приче. Али, мени као детету није увек било свеједно кад ме неко од деце из школе упита зашто већ једном не купимо замрзивач, него свакодневно купујемо месо.

А није било Фејсбука…

Улога школе у превенцији и заустављању дигиталног насиља

Основна школа „Десанка Максимовић“ у Чокоту учествовала је децембра месеца као партнер Министарства просвете, науке и технолошког развоја, Удружења професора информатике Србије и још 8 школа у Србији у пројекту „Улога школе у превенцији и заустављању дигиталног насиља“. Надлежно министарство је овај пројекат, чији је иницијатор било Удружење професора информатике Србије,  препознало као пројекат од националне важности.

OS_NI_NI_DM_CKT_Kolaz_2015

Једна од активности у школи била је поверена ученицима седмог разреда који су имали задатак да на часовима информатике и рачунарства израде мултимедијалне презентације на тему „Безбедност деце на интернету“.  Затим је свако одељене изабрало најбољу презентацију која је била представљена на састанку Ученичког  парламента. Мали парламентарци су у четвртак 24.12.2015. године изабрали најбољу презентацију уз помоћ наставнице математике Едите Алексов, која води ученички парламент, Соње Томић, социјалног радника, Цонке Стефановић, школског библиотекара, Драгане Леповић Стефановић, школског педагога и Младена Јовановића, наставника информатике и рачунарства. Како је на крају проглашења победничког рада истакла Едита Алексов, ученици морају да буду свесни опасноти које их вребају на друштвеним мрежама и значаја безбедности деце на интернету али и значају познавања ИКТ вештина.

Grad funkcioniše pomoću Twittera

Категорија: И.Т. Објављено уторак, 07 July 2015 10:26 Аутор Ines

Twitter, zajedno sa drugim društvenim mrežama, nerijetko se smatra ubicom produktivnosti jer radnici više vremena provode na društvenim mrežama nego fokusirajući se na posao.Međutim, jedan španski grad odlučio je da iskoristi ovu platformu i tako poboljša komunikaciju sa svojim sugrađanima. Zapravo, koliko je Twitter bitan za gradić Hun svjedoči i to da su na gradskom trgu napravili statuu ikonske plave ptičice, piše The Independent.Od septembra 2011. godine gradić Hun koristi Twitter za objavljivanje lokalnih vijesti, konkursa za posao, ali i smrtovnica. Stanovnici se naručuju kod doktora preko Twittera, a ovim putem šalju i pritužbe i primjedbe na rad gradske uprave. Gradonačelnik Hoze Antonio Rodrigez Salas, koji takođe ima nalog, dostupan je građanima puna 24 časa i oni mu mogu poslati tvit u svako doba dana ili noći.

Sve gradske službe, uključujući i policiju, imaju svoje Twitter naloge. Tako policijska stanica koja broji samo jednog policajca ima svoj nalog "PoliciaJun", a ovaj nalog se nalazi i na automobilu ovog policajca, tako da svi znaju kako mogu prijaviti zločin. Čak i radnik gradske čistoće ima svoj nalog, na koji postavlja slike prije i poslije čišćenja neke ulice, što zabavlja stanovnike Huna.

Ovaj jedinstveni način komuniciranja sa građanima privukao je pažnju svjetskih medija, tako da su u gradu čak boravili i istraživači sa MIT, tj. njihove medijske laboratorije, koji su uradili studiju u gradu.

Digitalno nasilje: Prevencija i reagovanje - Interaktivni priručnik

Interaktivna verzija priručnika se može naći i na sajtu Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja na sledećem linku: