Primeri

Виртуелна презентација града Ниша

Нова презентација града Ниша је иначе прилагођена за приказивање на iPhone, iPad и Andorid уређајима (sa Flash подршком). Презентација је ауторско дело агенције VRSerbia.com

Сајбер светови који одузимају дах

- Можда ће звучати као клише, али када човек заиста жели да истраје у нечему, мало шта може да га заустави. Када смо почињали, многи су нам се смејали - навео је Мирко Топласки

Електронски учитељи – Зоран Милојевић

Настављамо разговор о електронском учењу и електронским семинарима. Наш саговорник је Зоран Милојевић, аутор (заједно са својим сарадницима из Образовно креативног центра) популарног елктронског курса стручног усавршавања наставника  “Blog, tviter i fejsbuk u nastavi”. За себе каже: “Директор образовног центра – мало наставник, мало сарадник у ЗУОВ-у, мало аутор семинара, мало менаџер удружења, мало тренер предметне дидактике, мало аутор уџбеника…много тата”.

Кроз ваше семинаре прошао је велики број наставника. Зашто сте се определили да држите баш електронске семинаре? Колико је било тешко да их осмислите и креирате?

imageОбразовно креативни центар је једна од млађих организација која се појавила на сцени интернет учења. Пре изласка на сцену интернет едукације годинама смо радили на креирању тима, менаџмента, материјала и успели смо да креирамо семинаре који су веома популарни.

Цео тим ОКЦ-а је последњих година пролазио дидактичке и методичке обуке за креирање семинара, а интернет смо само искористили да ”јаче вичемо”. Наравно, сваки члан тима сматра да је интернет семинар итекако квалитетнији и захтевнији од семинара у учионици и да је време проведено на интернету уз квалитетне стручне ресурсе незамењиво и у великој предности од викенд-семинара у школи. Свака част изузецима.

Осмислити интернет семинар је много теже него осмислити семинар који се одвија у учионици. Под овим не мислим на креирање мултимедије (мада и то захтева много времена и енергије), већ на осмишљавање најадекватнијег начина да заменимо ”живу комуникацију”, односно однос који се дешава у реалним учионицама. Ово је кључ успеха, јер свако од аутора семинара је стручан у својим областима, али тим мора имати педагоге, психологе, дидактичаре, методичаре да би детаљно били покривени сви аспекти.

Не могу да кажемо колико времена треба да се направи један ОКЦ семинар јер и пре саме пријаве у ЗУОВ ми већ креирамо материјале, а и током трајања семинара их допуњујемо и уређујемо. То је константан процес који је тотално двосмеран, јер нам учесници дају сугестије, ми усвајамо и стално правимо нове ресурсе или уређујемо старе.

   Шта полазници добијају, а шта губе оваквим начином похађања семинара?

Електронски учитељи – Снежана Марковић

s0Снежану Марковић, наставницу рачунарства и информатике у Шестој београдској гимназији најбоље ћете упознати кроз њен портфолио …Након завршетка још једног пројекта, поделила је са намa своја искуства о електронском учењу, учитељима и семинарима.

Ваши први контакти и искуства са електронским учењем и подучавањем?

У последњих неколико година много се тога преселило на интернет. Кад ме укућани питају „Јел’ радиш данас?“ то питање нема много смисла. Да, радим. Питање је само идем ли у школу или радим од куће…

До 2009. била сам класична наставница. Предавање, испитивање, контролни задаци… Своје прво онлајн-искуство имала сам 2003. на, чини ми се, првом онлајн семинару код нас. Тада још није било Мудла и осталих ЛМС-ова, лекције су биле на сајту. Статичком. Интеракција се одвијала искључиво путем имејла. Сјајна екипа професионалаца направила је онлјан семинар „Медијска писменост“ („Медијафокус“). Квалитетни рад предавача и добро осмишљени задаци, чинили су овај курс занимљивим, корисним и динамичним. Oд тог првог семинара сасвим сам јасно видела да је добар предавач основа сваке обуке и да никаква технологија не може поправити лошег предавача или спутати доброг наставника да погоди циљ.