eOcene

Autor: Zorica Milenković Izvor: City radio

Skoro polovina Vukovaca iz OŠ zadrži uspeh u gimnaziji

Statistički podaci pokazuju da tek manje od polovine Vukovaca iz osnovnih škola zadržava, odnosno nastavlja sa istim uspehom u gimnaziji, a još očigledniji je pad uspeha učenika već u prvom razredu gimnazije. S jedne strane, takvi statistički pokazatelji nisu novi i neočekivani, tačnije prisutni su sa manjim odstupanjima nekoliko prethodnih decenija.

Nove obaveze i predmeti su veliko opterećenje
Nove obaveze i predmeti su veliko opterećenje

Osim uobičajenih i prilično logičnih argumenata koji se decenijama koriste kao objašnjenja ili razlozi ovakvog pada uspeha kao što su: promena sredine i uobičajenih dnevnih obaveza i navika (većem broju učenika je srednja škola geografski udaljenija od osnovne škole), promena, odnosno povećanje broja nastavnih predmeta i predmetnih nastavnika (kompletna promena sastava nastavnika po nastavnim predmetima), povećanje broja i niova svakodnevnih obaveza i u vannastavnim aktivnostima i kod kuće, same biološke i psihofiziče promene učenika u tom uzrastu i slično, sasvim je sigurno da postoje i novi uzroci i pojave koje bitno utiču na uspeh sadašnjih generacija učenika.

Школски дневник на интернету

Алексиначки гимназијалци, хтели или не, морају да буду искрени према родитељима када су у питању оцене и изостанци из школе. Та школа увела је електронске дневнике, који путем интернета, у сваком тренутку родитељима омогућавају увид у успех њихове деце.

Многи родитељи у брзом животном темпу тешко налазе време за редовне посете школи како би се распитали о успеху деце. За њих је електронски дневник прави спас.

elektronski dnevnik 2 nn.jpg

Софтвер који су креирали професор и бивши ђак алексиначке Гимназије уводе већ и друге школе у Нишу, Ражњу, Мерошини.

Uputstvo za korišćenje Elektronskih ocena

Autor: Zorica Milenković Izvor: City radio

Svaki peti osmak - Vukovac

U javnosti se ovih dana vodi polemika o broju učenika koji su nosioci diploma Vuk Karadžić, a podaci kažu da je poslednjih godina svaki peti osmak Vukovac. Procenat broja učenika sa vukovom diplomom manji je u seoskim i manjim sredinama u odnosu na grad.

Sa poništavanjem završnih ispita nekako su u senci ostali njihovi rezultati. U Nišavskom, Pirotskom i Topličkom okrugu, od 3. 280 osmaka, 788 završilo je osnovnu školu sa odličnim uspehom, a čak njih 700 ima vukovu diplomu. Sa druge strane, na završnom ispitu samo 10 učenika osvojilo je na završnom ispitu maksimalnih 40 poena, generalno su loše uradili testove.

Lep je podatak da imamo toliko odličnih đaka i vukovaca, ali koliko je to realno i ostaju li oni najbolji i u nastavku školovanja? Odgovore na ova pitanja potražili smo od stručnih ljudi, profesora i direktora čije škole upisuju najviše vukovaca.

Ko je VUKOVAC?

Postoje standardi koje učenik u osnovnoj i srednjoj školi mora da zadovolji kako bi dobio Vukovu diplomu, a ovi podaci mogu da nam pokažu da su deca zainteresovana za učenje i napredak. Sa druge strane tu je i zasluga nastavnika koji su poslednjih godina mogli da napreduju u radu sa decom zbog intenzivnih stručnih seminara koje su u obavezi da prolaze, kaže upravnik Departmana za pedagogiju, prof. dr Bisera Jevtić.

Prof. dr Bisera Jevtić
Prof. dr Bisera Jevtić

„Podrazumeva se da „vukovac“ mora da ima sve petice od trećeg do petog razreda osnovne škole. On je i svestran, jer postiže dobre rezultate iz raznorodnih disciplina, odnosno i društvenih i prirodnih nauka. Vukovac treba da iz svih predmeta pokaže funkcionalno znanje, da ono što je naučio razume i može praktično da primeni. Od vukovca se očekuje, da zadovolji i neke emocionalne i socijalne kriterijume“, kaže prof. dr Bisera Jevtić.